SpeedRun Scoreboard
Original Game:
[table][tr][th]Level[/th][th]Current Record[/th][th]Record Holder[/th][/tr][tr][td]1. Driller Night[/td][td]1min, 26sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]2. The Path to Power[/td][td]4min, 03sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]3. Rubble Trouble![/td][td]1min, 45sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]4. A Breath of Fresh Air[/td][td]6min, 43sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]5. It's A Hold Up[/td][td]2min, 05sec*[/td][td]Matt[/td][/tr][tr][td]6. Explosive Action[/td][td]2min, 45sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]7. Search 'n' Rescue[/td][td]6min, 28sec*[/td][td]Matt[/td][/tr][tr][td]8. Breathless[/td][td]1min, 39sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]9. Frozen Frenzy[/td][td]6min, 45sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]10. Erode Works[/td][td]4min, 02sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]11. Water Lot of Fun[/td][td]4min, 09sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]12. Water Works[/td][td]4min, 15sec*[/td][td]Matt[/td][/tr][tr][td]13. Rock Hard[/td][td]13min, 34sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]14. Don't Panic![/td][td]4min, 15sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]15. Ice Spy[/td][td]13min, 09sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]16. Split Down the Middle[/td][td]5min, 36sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]17. Lava Laughter[/td][td]8min, 12sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]18. Oresome![/td][td]5min, 59sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]19. Fire 'n' Water[/td][td]15min, 31sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]20. Run the Gauntlet[/td][td]3min, 29sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]21. Air Raiders[/td][td]15min, 23sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]22. Lake of Fire[/td][td]14min, 10sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]23. Back to Basics[/td][td]9min, 15sec*[/td][td]Matt[/td][/tr][tr][td]24. Hot Stuff[/td][td]5min, 50sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]25. Rocky Horror[/td][td]12min, 41sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][/table]Total Time: 2hr, 53min, 09sec
Baz's Mod (v1.5):
[table][tr][th]Level[/th][th]Current Record[/th][th]Record Holder[/th][/tr][tr][td]1. Recruitment[/td][td]15min, 56sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]2. Mine Over Manner[/td][td]27min, 56sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]3. Driller Night[/td][td]12min, 01sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]4. The Path to Power[/td][td]6min, 54sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]5. A Breath of Fresh Air[/td][td]11min, 42sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]6. Rubble Trouble![/td][td]14min, 06sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]7. Breathless[/td][td]1min, 33sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]8. It's A Hold Up![/td][td]20min, 09sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]9. Frozen Frenzy[/td][td]10min, 27sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]10. The Hard Rock Life[/td][td]34min, 04sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]11. Explosive Action[/td][td]20min, 12sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]12. Molten Meltdown[/td][td]18min, 49sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]13. Down in the Dirt[/td][td]42min, 01sec*[/td][td]SomeWeirdGuyNamedBen[/td][/tr][tr][td]14. Seamless![/td][td]28min, 39sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]15. Slimey Simple[/td][td]41min, 59sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]16. Cold Comfort[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]17. Lava Laughter[/td][td]49min, 05sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]18. Water Works[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]19. Split Down the Middle[/td][td]25min, 00sec*[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]20. Erode Works[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]21. Rock Hard[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]22. Don't Panic![/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]23. Search 'n' Rescue[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]24. Run the Gauntlet[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]25. Air Raiders[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]26. Water Lot of Fun[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]27. Ice Spy[/td][td]1hr, 29min, 18sec[/td][td]fun[/td][/tr][tr][td]28. Oresome![/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]29. Fire 'n' Water[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]30. Lake of Fire[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]31. Back to Basics[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]32. Hot Stuff[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]33. Rocky Horror[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 1. Recruitment[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 2. Molten Meltdown[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 3. Cold Comfort[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 4. Mine Over Matter[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 5. Down in the Dirt[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 6. The Hard Rock Life[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 7. Seamless![/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][tr][td]Bonus 8. Slimey Simple[/td][td]-[/td][td]-[/td][/tr][/table]
Rules:
- For the Original Game records, your SpeedRun attempt must be done on the original game with no modifications whatsoever.
- For the Baz's Mod records, you SpeedRun attempt must be done with Baz's Mod on version 1.5 (and no modifications from this).
- If you have beaten any of the above records and wish to have it posted on the scoreboard, you MUST have a screenshot of the endgame scoreboard as evidence, and preferably a video recording of the SpeedRun as well.
- Records marked with a red asterisk (*) are official (video evidence has been seen), and therefore if you are wishing to beat any of these records, you also MUST have a video recording.
There's a few things to be aware of if you're planning to complete a SpeedRun of a level (repeated from my original thread.):
- By increasing the game speed, you aren't being more efficient. The game timer speeds up to correspond to the game speed, and so you can achieve these SpeedRun times (and probably beat them) at normal/lowest game speed.
- If you want to restart a level (and the timer), don't do it through the Esc menu ingame. If you restart the level from there, the timer won't reset, and when you eventually finish the level, the timer will display the time from when you first entered the level on the first attempt. Instead, you should quit the level properly, and re-enter it from the level tree.
- SpeedRunning can be frustrating, especially when you have unknown, random factors such as bats and small spiders, and unresponsiveness from Rock Raiders. SpeedRunning is traditionally done in Arcade games, with a straight linear passage from start to finish, and Rock Raiders wasn't designed with this in mind. Nevertheless, attempting a SpeedRun is a good measure of your Raidering efficiency.
Cyrem is working on the official scoreboard, but as this is still under development, this thread will serve as the semi-official scoreboard in the meantime.

Sign In
Create Account
Back to top